Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 22.09.2017, 11:10

ООПМПК

Меню сайту
Категорії розділу
Cтатті [19]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог статей

Головна » Статті » Cтатті

Про необхідність створення груп інтеграційного виховання в дитячих закладах області

Необхідно забезпечити кожній дитині, що має відхилення в розвитку, вже з раннього віку доступну і корисну для її розвитку форму інтеграції. Інтегроване виховання і навчання дозволить охопити дітей необхідною корекційно-педагогічною і медико-соціальною допомогою, максимально наблизити її до місця проживання дитини, забезпечити батьків консультативною підтримкою, а також підготувати суспільство до прийняття людини з обмеженими можливостями.

Особливу увагу потрібно приділяти інтеграції дітей раннього віку, яка сприяє досягненню дитиною з обмеженими можливостями рівного або близького по віковій нормі рівня загального і мовного розвитку . Це дозволить їй на ранньому етапі свого розвитку влитися в середу однолітків, що нормально розвиваються і забезпечити їм умови для виховання, навчання і соціальної адаптації.

На жаль, інтеграція можлива за наявності відповідного матеріально-технічного, програмно-методичного і кадрового забезпечення. Тільки сукупність цих умов забезпечить повноцінну, грамотно організовану систему інтегрованого дошкільного виховання і навчання дітей з обмеженими можливостями, тобто дошкільна установа з кадровим, програмно-методичним, матеріально-технічним забезпеченням, що склалося, плюс групи компенсуючого типу. 2/3 вихованці з рівнем психофізичного розвитку відповідно до вікової норми, 1/3 вихованці раннього віку, що не мають виражених первинних відхилень в розвитку, але що відстають від вікової норми.

Така організація учбово-виховного процесу веде до збільшення обхвату дітей, що мають особливі потреби, спеціалізованою корекційно-педагогічною допомогою і робить дошкільну освіту доступнішою.

При організації змішаної групи необхідно передбачити вирішення ряду специфічних завдань:

-здійснення ранньої, повноцінної, соціальної і освітньої інтеграції вихованців з особливостями в розвитку в середу однолітків, що нормально розвиваються, шляхом створення умов для різноманітного спілкування дітей в дошкільній установі;

-надання необхідної корекційно-педагогічної підтримки вихованцям, що не мають виражених первинних відхилень в розвитку, але що відстають від вікової норми;

-навчання батьків педагогічним технологіям співпраці зі своєю дитиною, прийомам і методам його виховання і навчання, надання ним психологічної підтримки.

Освітній процес визначається програмою дошкільної установи і спеціальними корекційними програмами з урахуванням індивідуальних особливостей вихованців (вік, структура порушення, рівня психофізичного розвитку і так далі) На кожну дитину складається індивідуальна програма навчання.

Заняття проводяться підгрупами, малими підгрупами ( 2-3 дитина), індивідуальні заняття. При цьому вихователі проводять заняття з підгрупою дітей за загальноосвітньою програмою для дітей з особливостями развития- вчитель дефектолог. Заняття по фізкультурі і музичні проходять за тією ж схемою. З потреби, дітей з особливостями в розвитку забезпечують індивідуальними заняттями з інструктором по фізкультурі і музичним керівником.

Для організації роботи змішаної групи в штат ДНЗ необхідно ввести посаду вчителя-дефектолога. У групу з дітьми з порушенням слуху – сурдопедагога, з порушенням зору – тифлопедагога, з порушенням інтелекту – олигофренопедагога, посада вчителя-логопеда може бути введена як додаткова. Максимальну кількість часу слід відводити на корекційно-розвиваючі заняття вчителя-дефектолога і психолога. Корекційна програма повинна відповідати запитам конкретної дошкільної установи.

В кінці кожного року навчання ОПМПК, за наслідками обстеження вихованців групи, дають рекомендації про подальші форми навчання кожної дитини, що має відхилення в розвитку (кваліфікована корекційна допомога через групи короткочасного перебування). Психолого-педагогічне вивчення дітей проходить на основі різнобічного обстеження: медичного, психологічного, логопедичного, педагогічного, метою якого є визначення подальших можливостей навчання і розвитку дитини з тими чи іншими психофізичними порушеннями та найоптимальніших умов реалізації. Обласна ПМПК може обстежувати дітей на місцях, для зручності дітей і батьків, за наявності завчасного виклику.

Така організація групи дозволить забезпечити для всіх дітей з відхиленнями в розвитку ранню інтеграцію в тому ступені, який доступний і корисний кожній дитині з обмеженими можливостями на даному етапі розвитку. Це дозволить батькам не впадати у відчай, сміливо і терпляче вирішувати проблеми виховання і навчання дітей з обмеженими можливостями. Відчути себе не збитковими та нещасними, а звичайними батьками. Це й позитивна психологічна атмосфера в сім'ї з такою дитиною, і надії на більш адаптоване життя дитини в суспільстві. Біль і відчай таких сімей йдуть на другій план- вони в соціумі, вони прийняті в соціум!!! Це допоможе зруйнувати стіну невіри та непорозуміння, розтопити лід розлючених сердець. Чудеса здійснюються в серці. У спокійних батьків, упевнених в завтрашньому дні, - спокійні діти, а це дозволить їм, дітям, максимально розвивати здібності дані природою, підвищити рівень їх інтелекту до меж можливого. Не втратити досягнуті знання можливо лише за умов постійних тренувань розуму, багаторазового повторення при навчанні будь-яким навичкам.

Наше завдання – виростити в складних умовах сучасного миру урівноважене, добре, упевнене в собі покоління, що вміє подати руку допомоги, тому хто потребує її.


Орленко І.М. консультант – практичний психолог (з питань дошкільного виховання) КЗ „ООПМПК” 


Категорія: Cтатті | Додав: pmpk (18.03.2011) | Автор: Орленко Ірина Миколаївна
Переглядів: 1116 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2017